-
Procesmanagement
Informatie gaat steeds sneller en samenwerkingsvormen veranderen razendsnel. Organisatie- en afdelingsgrenzen vervagen en steeds vaker werken mensen in teams en in netwerken. Netwerken die verder reiken dan zowel de grenzen van de organisatie als de bestaande organisatiestructuren. Maar ook een sneller veranderende klantvraag maakt het noodzakelijk om adequaat te kunnen reageren op vraagverandering.
Nieuwe samenwerkingsvormen
Aan de ene kant zien we de opkomende invloeden van sociale media, ‘het nieuwe werken’ en workflow management. Invloeden waar niemand omheen kan. Aan de andere kant zien we steeds verdergaande ontwikkelingen op het gebied van ICT. Voorbeelden van zaken die organisaties dwingen na te denken over de eigen slagvaardigheid. Om blijvend deze snelle veranderingen het hoofd te kunnen bieden, is het managen van processen in plaats van structuren steeds belangrijker. Nieuwe en meer virtuele formele en informele samenwerkingsvormen vragen om zowel een meer procesgerichte als interactieve manier van denken, inrichten, sturen en werken. Dat procesmanagement binnen organisaties steeds meer aandacht dient krijgt is evident.
Organisaties, bestuurders en managers zullen in toenemende en blijvende mate aandacht moeten besteden aan de dynamiek van processen en procesverandering. Zij zullen moeten faciliteren dat mensen elkaar blijvend kunnen vinden en met elkaar kunnen samenwerken.
Kom bij ons team!
Bekijk direct onze vacatures of stuur een open sollicitatie naar recruitment. Aan de hand van jouw wensen en beschikbaarheid maken wij de best mogelijke match! Wij hebben ook interessant tijdelijke vacatures, doen aan werving & selectie en werken ook graag samen met ZZP’ers
Afstemming op ontwikkelingen
RA’Quel is een ervaren en betrouwbare speler op het gebied van verandermanagement en procesmanagement. Wij besteden in onze dienstverlening veel aandacht aan de ontwikkelingen op het gebied van procesmanagment. Wij zien steeds vaker in een aanzienlijk deel van onze opdrachten elementen en aspecten van procesmanagement terugkomen. Wij voeren opdrachten uit op het vlak van verander-, procesmanagement, procesoptimalisatie en organisatieverbetering met behulp van methodieken als Lean, Lean Six Sigma, Agile en Scrum. Wij hebben ervaring met het bevorderen van de organisatie- en medewerkersmindset als het om veranderen gaat. Hoe u continu verbeteren (continuous improvement) bij uw organisatie kunt borgen, brengen wij u graag bij.
RA’Quel heeft ervaring met zowel het realiseren van veranderingen in de strategie als de impact daarvan op de organisatieprocessen. Samen met u vertalen wij uw strategie naar praktische doelstellingen en dragen wij zorg voor een goede alignement. Hierbij kijken wij zowel naar de harde (finance) als de zachte (mens en cultuur) kant van deze alignement.
Organisaties ontwikkelen, en daarmee processen, beheersing en mensen dus ook!
Op het gebied van Procesmanagement biedt RA’Quel onder andere de volgende diensten aan:
- Procesmanagement
- Het Nieuwe Werken
- Interne beheersingsvraagstukken
- Verbeteren van Tactisch Alignement
- Lean
- Six Sigma
- Lean Six Sigma
- Scrum / Agile
- Continu Verbeteren/ Continuous Improvement
- Procesoptimalisatie
Overige diensten
Detachering
RA’Quel heeft ervaring met veranderingen in de strategie en de impact op de organisatieprocessen die daaruit voortvloeit.
Trainingen
RA’Quel levert met tijdelijke ondersteuning, zowel door middel van interimmanagement als detachering, flexibiliteit voor uw organisatie.